luni, 29 ianuarie 2018

Nopti de Vama. Teatru - Exista Vama dupa Bac

In 100 de pagini mi-am retrait cele mai penibile momente, cele mai mari greseli si in acelasi timp cele mai placute amintiri...” / ”Mi-a placut ca umorul tasneste din personaje ca personalitati diferite si interesante, din dialoguri, unele cu muzicalitate caragialesca, si din situatiile create, care genereaza singure personajele care sunt autentice, prietenii nostri din Vama, oamenii dupa care te intorci in fiecare vara. Au candoare toti (asta cred ca ti se datoreaza, e prisma ta spre lume), se foiesc prin aerul liber de Vama...” / Am citit cartea si am plans in timp ce o citeam, si am ras pentru prima data citind o carte! Nici nu stiu sa iti explic clar, dar am avut prea multe trairi. Am ras la Bog si Adi si m-am regasit la Anton...”


Despre

Vama Veche din carte este locul în care la trezire:
Claudia: (își comunică ei înseși în oglinda de la baie) Nu mai beau!
Adi: Neața!
Claudia: Neața..., (se prezintă) Claudia, nu mai beau în viața mea!
În care „salutul” e:
Edy: S-a stricat Vama!
Adi: (ironic) Adevărat s-a stricat!
Edy: Nu mai este „Epava”, știi, barul...
Adi: Nu mai sunt rockeri... (își așează ostentativ elasticul de păr)
Cu peripeții:
Adi: Mnea, doar „sex sportiv”...
Bog: Cum mai e și ăsta?
Adi: Din păcate, ca „pescuitul sportiv”... Știi, când pescuiești la concursuri „sportive”, prinzi peștele, îl cântărești, îl măsori și mai știu eu ce fac ei acolo cu el, apoi îl arunci în apă... Așa și eu azi-noapte, tipa entuziastă, ne-am pupat pe la umbreluțe, merge și în camping, zic „gata, chiar din prima noapte, super!”. Ajungem în cort, iar pupat, rămânem doar la pantaloni, degeaba, nu a vrut, că e pe stop... Sex sportiv!
Cu problemele ei existențiale, din trecut:
Nea Sandu: Măi, Bogdane, (foarte preocupat) logaritmii! (nervos) La ce mi-au trebuit mie logaritmii în viață? Îi spuneam dirigintei: „tovarășa, la ce îmi trebuie mie logaritmi?”. Că maistrul îmi spunea să măsor de șapte ori și să tai o dată, bun, asta mi-a folosit în viață. Dar logaritmii?... (aproape îi scuipă) Logaritmi!
din prezent:
Man de man: (oftează) Au mâncat ăștia pui cu oase... (pentru a fi înțeles exact) Puiul adică era pe oase. (iar oftează) Au făcut risipă de pui! (e revoltat de-a dreptul) Îți dai seama, faci risipă de pui pe foamea asta!!!
Adi: (miroase aerul, saliveaza ca la Plevna) Fac vecinii grătar în curtea cealaltă!
Man de man: (trage și el aerul în piept, cu forță. Spune cu durere) Adi, asta o putem nota ca legea lui Murphy numărul 1 a campingului: cu cât îți e mai foame cu atât vecinii fac un grătar mai mare lângă! (oftează) Știi, ca atunci când ești în stație și vin autobuzele doar pe partea cealaltă...
(...)
Man de man: Mamă, sunt și mici! (aspiră din nou aerul, îi plouă în gură) Zeci de mici! (se ridică și pleacă, spunând cu speranță) Mă duc să-i ajut să-i facă!
sau pentru viitor:
Claudia: Sunt așa de tristă, aș bea ceva numai ca să uit cât de tristă sunt, cât de tristă e lumea în general... Deja sunt la master, deja am 23 de ani! 23, my God! Acum ești studentă și mâine îmbătrânești, arăți ca dracu`, nu mai știi ce faci, nu mai se uită nimeni la tine... Vă dați seama, o să fiu babă la un moment dat! Pe cuvântul meu dacă are rost să trăiești!
Cu nebunia ei:
Șamanul: Da! Cică m-au găsit hăbăuc după răsărit pe nisip, în valurile de la țărm, doar în budigăi. Au vrut să mă ducă la Mangalia dar n-aveau cum să mă oblojească ăia, așa că direct la Constanța, cu elicopterul!
Cu ”lecții de agățat”:
Bog: (profesor dur și exigent) Scoate mâinile din buzunare că nu arăți șmecher, ci prost sau plictisit! Nu ții mâinile la piept încrucișate, pentru că pari că vrei să respingi! Nu te uita pe mobil, pentru că transmite că te plictisești, da?
Puștiul: Nu mai am mobil, că mi l-au furat...
Și cu soluțiile ei simple:
Claudia: Of, dar suntem atât de puțin timp frumoși, vin cearcănele, bătrânețea, vergeturile, grijile, slujba, burta de gravidă, copiii... Te-ai gândit vreodată ce nasol va fi când ajungi bătrână, când vei fi gravidă... Nu, ești mic...
Puștiul: Măăi, ce contează? Acum suntem tineri și zburăm! Iar fiecare moment de zbor este o eternitate, nimeni nu poate trăi mai mult decât noi, dacă dorim!

Personajele

 Nea Sandu – proprietarul campingului, are în jur de 50 de ani;
Adi (Adrian) – are părul lung și în jur de 30 de ani;
Bog (Bogdan) – este sportiv, tuns scurt și are în jur de 30 de ani;
Șamanul – are în jur de 30 de ani;
Radu – spre tocilar, cu ochelari, tocmai ce a dat bacul;
Edy (Eduard) - șmecher, cântă la chitară, tocmai ce a dat bacul;
Man de man (Liviu) – are aproape 30 de ani;
Puștiul (Anton) - undeva prin anii de liceu, super-super entuziast de tot ceea ce vede și aude;
Claudia (Clau) – foarte sexy îmbrăcată, prietena lui Edy și sora Lorenei, este la master la jurnalism;
Micky (Mihaela) – flower-power, tocmai ce a dat bacul;
Lorena (Lory) – flower-power, tocmai ce a dat bacul;
Anca – pițipoancă, studentă;
Sorina – pițipoancă, studentă, rasă în cap sau cu părul tuns perie. Super decoltată.

Cuprins


Personajele----------------------------   3

Actul I----------------------------------  4

Actul II---------------------------------  21

Actul III--------------------------------- 38

Actul IV--------------------------------- 63

Actul V---------------------------------  74

Actul VI--------------------------------- 82

Actul VII-------------------------------- 89

Fragmente scoase-------------            107

Coperta


Pentru a fi comandată, click aici


Pentru a colabora la o punere în scenă a piesei contactați-mă la chicot00@yahoo.com sau pe emailul paginii de facebook Nopți de Vamă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.